Genel

MARMARA DENİZİ’NDE BALIK KONTROLÜ

İSTANBUL Vilayet Tarım ve Orman Müdürlüğü’ne bağlı gruplar, Marmara Denizi’nde balık avına çıkan teknelerde kontrol gerçekleştirdi. İstanbul Vilayet Tarım ve Orman Müdürü Karaca, “5 günlük süreç içerisinde 10 ton civarında su eserine el konuldu. El konulan balıklar Kızılay, Darülaceze, çocuk esirgeme kurumu, belediyelerin toplumsal marketlerine, aşevlerine, toplumsal yardım kuruluşlarına bağışlamak suretiyle orada tüketilmesini sağlıyoruz. Tekrar ticari manada bir şey söz etmiyor. Birebir vakitte idari para cezası da uyguluyoruz. Yaptığımız bu kontroller sonucunda 54 adet, yaklaşık olarak 861 bin liralık idari para cezası uyguladık” dedi.

Marmara Denizi’nde avlanan balıkçı teknelerine gece saatlerinde kontrol yapıldı. Kontrollere, Kontrollere, Vilayet Tarım ve Orman Müdürlüğü Balıkçılık ve Su Eserleri Şubesi gruplarının yanı sıra Kıyı Güvenlik, Deniz Polisi ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi gruplarının yanı sıra İstanbul Vilayet Tarım ve Orman Müdürü Ahmet Yavuz Karaca’da katıldı. Avlanan balıkçı teknelerine yanaşan gruplar, avlanılan balığın cinsine nazaran yasal uzunlukta olup olmadığını denetim ederken teknelerin ve balıkçıların evraklarını da inceledi. Daha sonra İstanbul Büyükşehir Belediyesi Gürpınar Su Hali’ne giden gruplar, balık uzunluklarını ölçerek avlanmanın yasal şartlara uygunluğunu denetim etti.

“BALIKLARIN UZUNLUĞU, BALIKÇILARIN DOKÜMANLARI DENETİM EDİLDİ”

Marmara Denizi’nde avlanan bir teknedeki Sardalya balıklarının uzunluğunu ölçen İstanbul Vilayet Tarım ve Orman Müdürü Ahmet Yavuz Karaca, “Sardalya balığımızın avlanabilir taban uzunluğunun 11 santimetre olması lazım. Şuanda rastgele bir sorun gözükmüyor, 11-12 santim civarında. Balıkların avlanabilir minimum uzunluğunun belirlenmesi, bilimsel olarak sürdürülebilir balıkçılık için bir balığa ömründe bir sefer üreme fırsatı vermemiz lazım. Hem balıkçılarımız hem de tüketicilerimiz için bu çok değerli.” Sözlerini kullandı. Öteki bir balıkçı teknesinin de evraklarını inceleyen Karaca, “Burada, gerçek bireyler için su eserleri ruhsat teskeresi dediğimiz, profesyonel balıkçıların sahip olduğu dokümanlara bakıyoruz. Bu teknede çalışan herkesin evrakının olması lazım ve bu dokümanların 5 yılda bir vize edilmesi lazım. Dokümanları var mı diye bakıyoruz. Yeniden her tekneye ilişkin su eserleri ruhsat teskeresi dediğimiz yeşil ruhsatımız var, bu da 2 yılda bir vize ediliyor. Bu ruhsatta av aracı nedir, uygun mu ve bu tekneye mi ilişkin, onlara bakıyoruz. Ağ ölçüm evrakı dediğimiz, denize çıkmadan evvel balıkçılarımızın ağlarının kesinlikle göz açıklıklarını ölçüyoruz. Her balık tipi için başka bir göz açıklığı vardır. Onların denetiminin yapılıp yapılmadığına bakıyoruz. Bakanlığımızın 2 yıldır uyguladığı, markalama dediğimiz, oltadan tutun en büyük gır gır ağına kadar bütün av araçlarını markaladık. Kime ilişkin, hangi tekneye ilişkin, sınıfı ne bütün sınıflandırmasını yaparak hem av gücümüzü ortaya koymuş olduk, hem de takibi açısından bizi çok rahatlattı” dedi.

“7 GÜN 24 SAAT KONTROLLERİMİZİ YAPIYORUZ”

Deniz de yapılan kontrollerin akabinde Beylikdüzü, Gürpınar Balıkçı haline gelen takımlar burada satılmaya hazır balıkları soğuk hava deposunda ölçüm yaparak denetledi. Kontrolün son bulmasının akabinde basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Vilayet Tarım ve Orman Müdürü Ahmet Yavuz Karaca, “Sayın Bakanımız İbrahim Yumaklı’nın talimatlarıyla 25-29 Eylül tarihleri ortasında su eserleri konusundaki kontrollerimizi sıkılaştırdık. Olağanda 7 gün 24 saat temeline nazaran kontrollerimizi yapıyorduk ancak bu aralıkta daha da sıkı bir hale getirdik. İstanbul, 661 kilometrelik bir kıyı şeridi ile yaklaşık olarak bin 937 profesyonel balıkçı gemisi, 15 bin balıkçısıyla Türkiye’nin en büyük balıkçı filosuyla balıkçılık üretimine sahip ilimiz. Biz de bu balıkçılık faaliyetinin sürdürülebilir olması ve gelecek jenerasyonların de yeniden balık yemesi için, denizde, karaya çıkış noktalarında, su eserleri halinde, perakende satış yerlerinde, semt pazarlarında kontrollerimizi 39 ilçemizde, Vilayet ve İlçe Tarım müdürlüklerinin becerisi ile yapmaya devam ediyoruz. Denizde vakit, uzunluk, yer ve yasaklı tıpla ilgili avcılıklara bakıyoruz. Vakit derken aşikâr aralıklarla, belirli dönemlerle yasak olan cinsler var. Onları avlayıp avlamadıklarına bakıyoruz. Yer yasağı dediğimiz de ise Marmara Denizinde 24 metre derinlikten daha sığ olan yerlerde balıkçılık faaliyetine müsaade vermiyoruz” sözlerini kullandı.

“10 TON SU ESERİNE EL KONULDU, 861 BİN LİRA İDARİ PARA CEZASI UYGULANDI”

25-29 Eylül tarihlerinde yapılan kontrollerin sayılarını veren Ahmet Yavuz Karaca, “İl ve İlçe Müdürlüklerimizle yaptığımız kontrol sayısı bin 215 olup, yaklaşık olarak 10 ton su eserine ve 8 bin metrekare de ağa el koyduk. 01 Ocak .2020 tarihi itibariyle değişen su eserleri kanunu ile el konulan su eserleri ile ruhsatsız, kaçak olarak avlanan teknelere el konulup mülkiyeti kamuya geçiriliyor. Bu çerçevede 2020 yılı itibariyle yaklaşık olarak 195 tekneye, çok büyük ölçüde av aracına el konuldu. Bu 5 günlük süreç içerisinde 10 ton civarında su eserine el konuldu. El konulan balıklar Kızılay, Darülaceze, çocuk esirgeme kurumu, belediyelerin toplumsal marketlerine, aşevlerine, toplumsal yardım kuruluşlarına bağışlamak suretiyle orada tüketilmesini sağlıyoruz. Tekrar ticari manada bir şey söz etmiyor. Tıpkı vakitte idari para cezası da uyguluyoruz. Yaptığımız bu kontroller sonucunda 54 adet, yaklaşık olarak 861 bin liralık idari para cezası uyguladık” dedi.