Genel

Samsun Bafra’da Dağcılar İniş ve Tırmanma Antrenmanı Yaptı

Samsun’un Bafra ilçesinde bir küme dağcı hem iniş hem de tırmanma egzersizi yaptı. İdmana iki bayan atlet da katıldı.

Asarkale bölgesinde oluşturdukları 6 rotada kaya tırmanışı egzersizi yapan bir küme dağcı, tırmanma ve iniş çalışmaları gerçekleştirdi. Dağcılar, Bafra’da kaya tırmanışı sporunun gelişmesi için yeni rotaların arttırılmasını istediler. Ortalarına katılan yeni dağcılar da birinci tecrübelerinde heyecan yaşadı.

Ulusal Kadro Tırmanış Antrenörü Abdulsamet Yıldırım, “Şu anda Bafra Asarkale bölgesindeyiz. Burada bir kaya tırmanış yerimiz var. Burada 6 rotamız mevcut. Şenliklerde tıpkı vakitte halka açık her türlü vakitte öbür spor kulüpleri üzere kaya tırmanışları yapıyoruz, tırmanış öğretiyoruz. Bu işi geliştirmeye çalışıyoruz. Dağcılık olarak Ağrı Dağı olmak üzere Türkiye’deki dağların yüzde 90’ını tırmandık. Kaya tırmanışı olarak Vezirköprü, Antalya, İstanbul’daki birçok bölgede, Eskişehir, Ankara, Kayseri birçok bölgede kaya tırmanışları yaptık. Bu işi geliştirmeye çalışıyoruz. Olabildiğince vakit buldukça kendimize vakit ayırıp tırmanışı geliştirmeye çalıyoruz. Gençlik spor çatısı altında bu iş geliştirilebilir. Her kulvarda hem kulüp bazında hem ferdi bu işi geliştirilmek için uğraşıyoruz. Zira artık sportmen sayısı arttıkça ve daha çok yaygınlaşan bir spor geldi, rota gereksinimi doğuyor. Burada kaya tırmanışı yapıyoruz, karşıda Kızılırmak’ta kano yapabiliyoruz. Tekrar Kapıkaya’da havacılık kulübümüzle uçuşlar yapabiliyoruz. Burası insanlara çok hoş seçenek sunan bir yer. Hakikaten tabiat olağanüstüsü bir yer. Bafra’da bu sporun tanıtılmasına, daha çok geliştirilmesine ve gençlere daha çok imkan sağlanmasını temenni ediyoruz” dedi.

İlk deneyim

İlk tecrübesini yaşayan Direm Aslan, “Aşırı zordu. Birinci tecrübem. Geçen hafta gelmiştim. Bu hafta hoş tırmandım, yani çok heyecan verici. Bir daha bir daha insan tırmanmak istiyor” diye konuştu.

Samsun Dağcılık Kulübü lisansı atleti Büşra Alım ise, “Türkiye Dağcılık Federasyonu eğitimlerini de tamamladım. Amacımız antrenörlük. Bu bölgeye yanılgı sonları kaya tırmanışları idmanlarına geliyoruz. Bu Bafra için çok hoş bir imkan. Tıpkı vakitte bu rotaların daha çok olmasını istiyoruz. Zira artık sportmen sayısı arttıkça ve daha çok yaygınlaşan bir spor haline geldikçe rota muhtaçlığı doğuyor. Burada kaya tırmanış yapıyoruz. Tıpkı vakitte hafta sonları da kano yapabiliyoruz. Kapıkaya’da havacılık kulübümüzle uçuşlar yapabiliyoruz. Aslında burası insanlara çok büyük seçenek sunuyor. Sahiden tabiat mükemmeli bir yer. Bafra’da da bu sporun tanıtılmasına, çok geliştirilmesine ve gençlere daha çok imkan sağlanmasını istek ediyorum” halinde konuştu. – SAMSUN